26 Kasım 2009

Veda...


Çocukluğumda basketbol oynadığım dönemlerden beri inanılmaz bir Allen Iverson hayranıyım. Çocukluğum ve gençliğimin idolü bu adamı anlatmaya kalksam yazacak o kadar şey olur ki yazamadıklarıma üzülürüm.


Allen Iverson'ın NBA serüveni Philedelphia'da başladı. O yıllarda oynarken her zaman sölediği bir demeç vardı. Basketbol hayatımı bu takımda noktalayacağım. Ama tabi öyle olmadı. Sırasıyla Denver ve Detroit'te oynadı. Bu sene başı serbest kaldığında açıkcası hangi takıma gideceğini kimse bilmiyordu. İlk 5 oynama isteği yüzünden çok fazla takım bütçesini ona kullanmak istemiyordu. Sonunda Memphis ile anlaştı. Açıkcası kadrosunda birçok genç ve koşan oyuncu yanında Iverson'ın eski skor potansiyelenin ortaya çıkacağını düşünüyordum. Ama beklenmedik birşey oldu ve 3 maç sonra Iverson takımı terk etti. O zamanlar şaşırmıştım ve bu konuyu blogda yazmadım. Ama bugün öyle bir haber okudum ki gerçekten çok üzüldüm. Allen Iverson basketboldan emekli olduğunu açıklamıştı. Açıklama da oynadığı takımlardan koçlarına sponsorlarından idollerine kadar birçok kişi yer alıyor. Özellikle sonunda ise Philedelphia şehrine ve taraftarlarına seslenmiş.



İşte o açıklama ;
''NBA'den emekliliğimi açıklıyorum. Hayatımda basketboldan ancak takımıma alıştığım şekilde yardım edemeyeceğimi düşündüğüm zaman emekli olacağımı düşünürdüm. Ancak durum böyle olmadı.

Hala basketbolu çok seviyorum, oynama isteğim var ve çok da iyi oynayabilirim. En üst seviyede oynayabileceğimden eminim.
Emekliliğim sayesinde eşim ve çocuklarımla daha çok vakit geçirme şansım olacak. Bu parkede kazandığım herşeyden daha da büyük bir ödül. Hep bugün için dua etmiştim ve bu anı hayatımın en büyük hediyesi olarak görüyorum.
Reebok çalışanlarına iniş çıkışlarla dolu kariyerimin her döneminde beni destekledikleri için teşekkür ediyorum. NBA'de 13 harika sezon geçirdim ve buna minnettarım.
Dünyanın her tarafındaki taraftarlarıma , tüm kariyerim boyunca benimle oldukları için teşekkür ediyorum. Siz olmasaydınız ben de olmazdım. Bana verdiğiniz desteği kalbimin derinliklerinde hissettiğimi bilmeniz gerekiyor. Teşekkür ederim.

Michael Jordan, Magic Johnson, Isiah Thomas, Charles Barkley, Larry Bird.. Sizler bana vizyon ve sonsuza dek kalbimde yer alacak basketbol sevgisi kazandırdınız.
Hergün beni basketbol oynamam için cesaretlendiren ve bana ilham veren annem, tüm ailem ve en başından bu yana yanımda olan arkadaşlarım. Teşekkür ederim.
Lisedeki koçum Michael Bailey, Georgetown Üniversitesindeki koçum John Thompson, Larry Brown ve diğer antrenörlerim, takım arkadaşlarım, yöneticilerim, patronlarım ve kariyerimin bir arçası olan tüm çalışanlar. Sizlere de teşekkür ederim.

Memphis halkına özel olarak teşekkür etmek istiyorum. Grizzlies'teyken iç sahada hiç maç yapmadım ancak muhteşem takım sahibiniz Michael Heisley'nin bana verdiği fırsatı ve şehrin desteğini unutmam mümkün değil. Memphis Grizzlies organizasyonuna başarılar diliyorum.

Ve son olarak Philedelphia şehri.. Sixers formasıyla harika anılarım var. Tüm Philly taraftarları sizlere taeşekkür ediyorum. Sesiniz kulağımda bir müzik gibi yankılanacak.''

Tanrı hepinizi korusun ..
Allen IVERSON
Şuanki en büyük umudum Play-off'larda Allen şampiyonluk adayı bir takıma gider ve o duyguyu da tadar..

Hiç yorum yok: